Do nedávna som vlastnil Xsaru s 80kW HDI motorom , auto sa malo u mňa ako v bavlnke (pravidelné výmeny olejov a filtrov a to v skrátených intervaloch po cca 12000km) a auto sa mi za to aj odvďačilo svojou spoľahlivosťou počas 2,5 roka. Bola to verzia break a nikdy som nepociťoval nedostatok výkonu pri predbiehaní alebo v krízových situáciách . Nie som brzda premávky ale ani zase nejaký pretekár.
Ak máš pretekárske sklony , tak asi by si sa mal radšej poobzerať po výkonnejšom aute ktoré je na to prispôsobené (motor , podvozok ,brzdy) než napchať kopec peňazí do 14 rokov starého auta. Alebo ak sa ti XSARA natoľko páči , že si ju chceš ešte ponechať niekoľko rokov, tak si daj zvýšiť výkon len prehratím máp , kde by si mohol z tvojho motora dostať približne 114 k / 84 kW a krútiaci moment 265 Nm , táto úprava vychádza na 324 éčiek a nemá až taký veľký vplyv na životnosť motora ako úprava , ktorú chceš robiť ty. Zvyšné peniaze radšej ivestuj do pravidelných servisov a XSARA sa ti za to určite odvďačí keď sa na nej budeš voziť ešte ďalších pár rokov.
Je to môj názor a pohľad na vec a nemusíš s tým súhlasiť. Neber to v zlom ale radšej si zváž každý krok čo s autom urobíš aby si to potom neľutoval a hlavne neprišiel o kopec peňazí, tie sa dajú investovať aj rozumnejšie.
![Nasry :nasr?](./images/smilies/d_banghead.gif)