Toto téma už je je u dieselu a elektrice. Vyřešené nebylo. V benzínové sekci toto téma nemáme. Srry
Motor NFU 1.6i 16V. Když otočím klíčkem a před startováním vyčkám, nastane.
Varovné pípání, blikání nápisu STOP a na displeji nad rádiem hlášení INSUFFICIENT OIL PRESSURE.
Pokud někdo nastoupí a prostě nastartuje tak se tohoto hlášení/varování ani nedočká.
Po nastartování se kontrolka oleje v pořádku zhasne. (toto čidlo se ovšem rozpíná už při 0,5 bar)
Neorigo diagnostika zahlásila 3 problémy, které se týkaly (spínání přední sahary, spínání brzdových světel, plováku v nádrži)
Možná by si LEXIA kódy vyložila jinak.
Vyměnil jsem čidlo (na 0,5 bar) pod filtrem, vyměnil filtr+olej (po 14 000 km).
Proměření tlaků oleje v servisu tento týden neproběhlo v {nejsou lidi kvůli SARS-2 (ošetřovačky)} . Je sobota, uvidíme co se v pondělí naměří.
V místních tabulkách jsem našel, že tlak oleje při 4000 ot. by měl být 4 bary.
Pokud je při vyšších otáčkách nižší, hydroštely z toho asi radost nemají.
Moje tipy
1) porucha v regulátoru tlaku oleje u olejového čerpadla -- unavená pružinka (115721, 115713, 115718) u pístku (113313)
2) vadné těsnění na výstupu/vstupu oleje z bloku motoru, olej naplno neprochází přes filtr (nižší naměřený tlak před filtrem), nefiltrovaný se mísí s filtrovaným a míří společně nahoru do hlavy
3) problémy v elektrice
Záhadou je jak BSI zjistila, že byl tlak nízký a proč takovou chybu nezapíše do poruch.Jedinými informacemi pro BSI o oleji je
a) čidlo tlaku, které říká že tlak v chodu je vyšší než 0,5 bar. Jak zjistí, že tam nejsou 4 bary?
b) čidlo množství oleje (není olej -> nemůže být tlak)
Nějaký čas na diagnózu mám. Meklef diesel používal 40 dní než zadřel motor.