Asi přidám také trochu vody do mlýna.
1. Při jakémkoliv problému s řazením bych preventivně vyměnil olej v převodovce, případně aspoň zkontroloval hladinu oleje. Řeči o trvalé náplni jsou pěkné, ale na co by ta převodovka potom měla vypouštěcí šroub, že. Myslím, že tak těch 100 000 až 120 000 by měl být obvyklý interval. Také mi šlo hůř řadit, vyměnil jsem olej, ke zlepšení došlo ale až po čase - nevím proč.
2. Druhá věc, po které bych šel je mechanismus táhel, je komplikovaný a pokud vyschla vazelína je mazán jen slanou břečkou a prachem. U motorů 1.8 se prý dají nastavovat nějaké vzdálenosti, u menších motorů se mění celé mechanismy.
3. Olej do převodovky zásadně Total nebo origo u Citroena, nic jiného bych tam nelil, ono moc opravdových ekvivalentů od jiných výrobců není, možná dva nebo tři. V případě, že se tam nalije něco jiného může s tím být problém. Nač experimentovat, když už jednou za ten olej dám peníze, tak ať to tam zase nějakých 100 000 km běhá.
4. Do jakékoliv opravy převodovky bych se nepouštěl, to je lepší sehnat ji celou z vrakáče. Oprava vyjde možná i dráž než převodovka z vrakáče.
5. Do výměny spojky bych také moc nepospíchal, všichni mechanici mluví o výměně spojky, ale mnohdy není ještě spojka na konci života, je také pravda, že je rozdíl v jakém provozu auto jezdí jestli ve městě nebo na venkově a jak člověk řadí. Mě doporučovali výměnu spojky někde při 95 000 km, vyměnil jsem spojkové lanko za lanko bez samostavu, mázl sparayem přes okénko v převodovce pískající ložisko spojky a pořádně zaslepil kryt z plastu, aby tam už nevnikal další svinčík a dnes má spojka 156 000 km a pořád maká. Pokud tam to okénko také máte zkontrolujte jak plastová krytka těsní a pokud ne zaslepte tento otvor přelepením nebo jinak, já mám motor 1.8 - 8V r.v.1999.
Mé zkušenosti neplatí paušálně, někdo máte jiný názor nebo zkušenost, uvádím tu pouze to, k čemu jsem dospěl já.Je také pravda, že opravovat auta na dálku jde jen těžko a to když se do toho mažou amatéři jako já. Jenže bohužel my amatéři mnohdy přijdeme na to, s čím si nemají autoservisy s plným vybavením čas hrát a přemýšlet nad tím. Oni raději vymění díl a když to nepomůže další a další. My co to platíme raději někdy pohneme mozkem.
Howgh!