od Kvido » Str 18. Mar 2009, 10:58
Dej tam co tam má být a záležítaké na cenně samo,kolik do toho chceš investovat.Na internetu je spousta dobrých obchůdků kde se to dá sehnat za dobrý peníz,jsem spokojen s ATE Power disk (celá sada).
Postup : Povol kola,zvedni auto,pokud budeš dělat jednotlivé strany tak jen jednu stranu,pokud obě ,vraž dva stejně velké špalky nebo trojnožky pod nosník,sundej kola.
Vzadu najdeš dva šrouby,které drží brzdový třmen,ty povol a vyšroubuj,pokud budeš měnit i destičky a kotouč bude mít taky větší tloušťku musíš velký píst a zatlačit až na doraz zpět,takže dvě delší pakny a zatlač dovnitř ten píst,klidně přes destičky pokud je budeš měnit také,jinak né,mohl by jsi je poškodit. Pokud máš signalizaci opotřebení tak to odpoj,já mám destičky se signalizací,ale není zapojena,takže jsem dráty ucvikl,ty bez signalizace bych tam nedal,mají jinačí tvar,nevím proč to takto udělali.
Na kotouči budou dva torxy,pokud už to někdo před tebou měnil,můžou tam být i jiné šroubky,ty povol,počítej že půjdou dost blbě,jsou taženy jedním směrem a to do předu,tam jezdíš nejčastěji,proto doporučuju je trochu srovnat a mohlo by pomoci před výměnu šlapnut na brzdu při zpátečce. Ofafrně ať je neztrhneš,pokud nepůjdou ,tak vem kladivo a přes ten torx klíč nebo bit poněm pomlať,tak ať odskočí. Pokud je serveš musíš odvrtat hlavičku,zbyde ti po vyjmutí kotouče kousek šroubu,hned ho nezvi,prskni tam nějaký olej třeba WDčko já používám Mega olej anech ho působit,dobrá je i nafta dokáže uvolňovat zatuhlé mechanismy a trhákem nebo sikovkama zkusit ho vyšroubovat,ale to se snad nestane.
Destičky z třemen vytáhni,ale nové než dáš,tak očisti pořádně kluzné drážky,bývají 100 % zanesené,pak ti nové půjdou mnohem lépe nasadit,jen porzor na to pérko u mě ho drželo očko z tenkého plíčku a snadno se vylomí,takže zasouvat stejnoměrně a opatrně a až na doraz. Nasaď nový kotouč a dej zpět ty šroubečky,pokud stojí za prd,dej zadši jiné,možná bych je máznul grafitkou pro příště. Nasaď brzdič a dej šrouby,tyto šrouby už nemaž,musí mít pevný spoj,maximálně je hadříkem očisti,výrobci na ně stříkají barvu ,ta posléze z závitu zaschně,aby to lépe drželo a nepovolilo se to.
Není to nic složitého.
PS: Chtěl jsem dělat návod na výměnu tlumiče,kineťáku,ložiska,kotouču,destiček,horního uložení tlumiče,ale nějak jsem to nedodělal,snad se na to ještě vrhnu,tak popisky k fotkám neberte zcela vážně,třeba ten druhý,tam tu matici z poloosy povolovat nemusíte.
Postup je na Xsara jedničku,ale je to všechno na jedno brdo.
- Prílohy
-
- pohled na složené 2.jpg (180.41 KiB) Zobrazené 21147 krát
-
- roubky kotouče.jpg (210 KiB) Zobrazené 21149 krát
-
- vymontování brzdiče.jpg (163.49 KiB) Zobrazené 21149 krát
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019