od pali67 » Pia 27. Nov 2009, 22:22
Voda ani olej sa mi nestráca, aspoň som si to doteraz nevšimol.(voda bola medzi ryskami teraz som ju doplnil na max tak uvidím) Veko je čisté bez bieleho povlaku, voda pomerne čistá. To bublanie pozriem zajtra,ale myslím si že keď otvorí termostat, tak tlak by sa mal naopak znížiť nie? Bol som aj na diagnostike v citroene, kde nič nezistili, ale lambda sonda vraj je dobrá vraj reaguje ako má, tam mi akurát povedali že sa im nezdajú udaje z čidla tlaku sania a tom som už vymenil ale bez výsledku. Jediné čo zistili je to, že motor má bohatú zmes. Jeden mechanik mi poradi,l aby som pozrel ešte celé sacie potrubie či tam nie je prasknuté tesnenie, tak začnem asi tým a dám vedieť.
Tak dnešné poznatky: Po zahriatí motora ale s vypnutým kúrením vyzerá všetko v poriadku. Keď som sa pozrel na vodu, hladina bola zvýšená tak, že cez prepad pomaly kvapkala voda.Keď som otvoril okruh kúrenia, tak mi z chladiča začali stúpať malé bublinky (po vypnutí kúrenia bublinky prestali). Keď som pridal plyn tak voda v chladiči začala dosť silno bublať a hladina sa znížila aj o 15 cm. Po ubratí plynu hladina vystúpila tak, že z chladiča začala prúdom vytekať voda. ALE BIELY DYM DNES Z VÝFUKU NEJDE ŽIADEN. A ešte jedna vec. Pri teplom motore na voľnobeh sa mi rozsvietila kontrolka diagnostiky(robí to stále keď motor sám zvýši otáčky, alebo keď sa valil ten biely dym - dnes ale otačky boli iba mierne zvýšené povedal by som že skoro v norme) Keď som povolil zátku na chladiči tak po zasičaní otáčky klesli a kontrolka zhasla. Myslíte si stále že je vadné tesnenie pod hlavou?, alebo nejaká porucha na okruhu vody v kúrení popr. niečo iné?
Xsara 1,4i 1998